خط کشی پارکینگ روباز
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
خط کشی پارکینگ روباز
شنبه 31 ارديبهشت 1401 ساعت 11:52 | بازدید : 31 | نویسنده : admin | ( نظرات )

خط کشی پارکینگ

آیا تا به حال وقتی که وارد پارکینگ می‌شوید، به خطوطی که هر جای پارک را از دیگری جدا می‌کنند، دقت کرده‌اید؟ این خطوط چطور کشیده می‌شوند؟ اصلاً چه فایده‌ای دارند؟ آیا خط کشی پارکینگ روباز با پارکینگ سرپوشیده تفاوت دارد؟ از چه کسی برای این کار کمک بگیریم؟ این کار چقدر طول می‌کشد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ به تمام سؤالات خود را بیابید.

لزوم خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ موضوع بسیار پراهمیتی به حساب می‌آید. در ساختمان‌های کوچک اداری و مسکونی، در بسیاری از مواقع بر سر جای پارک درگیری به وجود می‌آید. گاهی پارک اشتباه یک ماشین باعث می‌شود تا دیگران نیز نتوانند در جای پارک خود ماشینشان را قرار دهند. برای جلوگیری از هرگونه درگیری، می‌توانید از خط کشی پارکینگ استفاده کنید. خط کشی به هر کس نشان می‌دهد که چه فضایی در اختیارش قرار دارد. به این ترتیب می‌تواند در همان فضا خودرو خودش را پارک کند و مزاحم دیگری نشود.

خط کشی در پارکینگ‌های بزرگ و طبقاتی نیز اهمیت بسیاری دارد. در پارکینگ مجتمع‌های بزرگ، استفاده از حداکثر فضا اهمیت بسیاری دارد. به همین خاطر باید از هر وجب فضای پارکینگ به‌خوبی استفاده کنند. بهترین کار برای بهینه‌سازی استفاده از فضای پارکینگ، خط کشی آن بر اساس استانداردهای موجود است. به این ترتیب حداکثر تعداد خودرو در یک پارکینگ می‌توانند کنار هم پارک کنند و مشکلی از بابت ورود یا خروج از پارک یا باز کردن درب خودرو نداشته باشند. این موضوع مخصوصاً درباره پارکینگ‌های خصوصی که هزینه‌ای را بابت پارک خودرو دریافت می‌کنند، اهمیت بسیاری پیدا خواهد کرد.

استانداردهای خط کشی

خط کشی باید مطابق با استانداردهایی خاص انجام شود. اینطور نیست که پارکینگ را بر اساس خودروهایی که در حال حاضر داخل آن قرار دارند، خط کشی کنند. بلکه باید حداکثر طول و عرض خودرو را در نظر گرفته و بر همان اساس خط کشی را انجام داد. خط کشی باید برای افراد معلول نیز انجام شود. معلولین برای استفاده از ویلچر یا سایر تجهیزات، نیاز به فضای بیشتری دارند. به همین خاطر باید فضایی را به این عزیزان اختصاص داد. همچنین مسیر عبور و مرور خودروها نیز باید در نظر گرفته شود. استانداردهای خط کشی در پارکینگ فقط محدود به اندازه عرض و طول فضای پارک نیست. بلکه در انتخاب رنگ خط کشی نیز باید استانداردها را لحاظ کرد. در خط کشی باید از رنگ‌هایی استفاده کنید که در روز و شب به‌خوبی دیده شوند. همچنین باید مقاومت کافی از خود نشان دهند تا آسیب نبینند. به همین خاطر انتخاب رنگ در خط کشی اهمیت بسیاری دارد.

از چه رنگی در خط کشی پارکینگ استفاده می‌شود؟

از رنگ‌های مختلفی برای خط کشی استفاده می‌کنند. رنگ‌های اپوکسی و رنگ‌های ترافیکی، مهم‌ترین انواع رنگ‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها در خط کشی استفاده کنید. این رنگ‌ها حالت شیمیایی و بافت پلاستیکی دارند. به همین خاطر مقاومت خوبی از خود در مقابل رطوبت، آسیب‌های فیزیکی و آفتاب نشان می‌دهند. از‌این‌رو بهترین گزینه برای خط کشی پارکینگ محسوب می‌شود. رنگ‌های پلی اورتان و دو جزئی هم برای انواع پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌صورت کلی رنگ‌های مخصوص خط کشی یا تک جزئی یا دو جزئی هستند. رنگ‌های تک جزئی 75 درصد پوشانندگی دارند و ضخامت آن‌ها به 200 میکرون می‌رسد. همچنین بین 5 تا 10 دقیقه زمان برای خشک شدن سطحی و همچنین 2 الی 4 ساعت برای خشک شدن کامل آن زمان نیاز است. رنگ‌های دو جزئی دارای ضخامتی بین 3000 تا 5000 میکرون هستند. معمولاً بین 20 دقیقه تا 24 ساعت زمان برای خشک شدن این نوع رنگ نیاز است. این رنگ‌ها بهترین گزینه برای خط کشی پارکینگ به حساب می‌آیند.

آیا خط کشی پارکینگ روباز با سرپوشیده متفاوت است؟

پارکینگ‌های روباز شرایط خاصی دارند. در پارکینگ‌های روباز، خط کشی به‌صورت مدام در معرض عوامل طبیعی مختلف از جمله، باد، باران، برف، یخ و آفتاب قرار دارد. به همین خاطر استهلاک رنگ خط کشی در انواع پارکینگ روباز از پارکینگ‌های سرپوشیده بیشتر است. از‌این‌رو باید در انتخاب رنگ خط کشی پارکینگ‌های روباز دقت بیشتری داشت. معمولاً از رنگ‌های ترافیکی دو جزئی باکیفیت برای پارکینگ‌های روباز استفاده می‌کنند تا دوام بیشتری داشته باشد. این رنگ‌ها بسیار باکیفیت هستند و در برابر انواع عوامل طبیعی، به‌خوبی از خود مقاومت نشان می‌دهند.

آیا می‌توان از برچسب در پارکینگ روباز استفاده کرد؟

برخی پیمانکاران، بر اساس شرایط به جای رنگ از برچسب‌های مخصوص استفاده می‌کنند. این برچسب‌ها برای پارکینگ‌های سرپوشیده با کفپوش سنگ گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. برچسب دیگر بوی بدی ایجاد نمی‌کند. وقتی که در پارکینگ‌های سرپوشیده اقدام به خط کشی کنید، بوی رنگ در تمام ساختمان می‌پیچد و بوی خوشایندی هم نیست. از‌این‌رو معمولاً در محیط‌های سرپوشیده از برچسب استفاده می‌کنند. این در حالی است که بوی بد در فضای پارکینگ روباز آزاردهنده نیست. همچنین برچسب در شرایط محیطی نامناسب، مقاومت مناسبی از خود نشان نمی‌دهد. به همین خاطر بهتر است از رنگ‌های ترافیکی در پارکینگ‌های روباز استفاده کرد.

در نهایت باید گفت که بهتر است خط کشی پارکینگ را حتماً به تیم‌های متخصص و پیمانکاران خبره این کار بسپارید. رعایت استانداردها در این حوزه اهمیت بسیاری دارد. همچنین باید بدانند که از چه نوع رنگی روی چه سطحی و در چه شرایطی استفاده کنند. پس حتماً از پیمانکارانی کمک بگیرید که شهرت خوبی در زمینه خط کشی پارکینگ دارند.

خط کشی پارکینگ روباز




موضوعات مرتبط: خط کشی پارکینگ , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 8
:: بازدید ماه : 11
:: بازدید سال : 22
:: بازدید کلی : 1939